Mari belajar Perumpamaan Bahasa Melayu!

Hai adik-adik,

Nama saya Cikgu Siti Hadijah. Adik-adik boleh panggil Cikgu Siti. Selamat berkenalan.

Di blog http://bmperumpamaan.blogspot.com ini, cikgu akan membawa adik-adik ke dunia pembelajaran yang amat mempesonakan. Dengan informasi yang datang dari pelbagai jenis gambar dan video animasi, adik-adik bakal mempelajari apa itu perumpamaan, dan bagaimana untuk menggunakannya dalam kehidupan seharian.

Di blog cikgu juga ada pelbagai jenis aktiviti yang boleh adik-adik dan kawan-kawan gunakan secara percuma, di sekolah mahupun di rumah.

Selamat melayari blog http://bmperumpamaan.blogspot.com ya!

Cikgu Siti

Categories:

13 Responses so far.

  1. Sila tekan menu yang di atas atau di sebelah kiri blog cikgu ya.. terima kasih kerana menggunakan blog ini untuk mempelajari perumpamaan

  2. Sebuah blog pembelajaran yang amat interaktif. Teruskan usaha cikgu!

  3. Tanpa Nama says:

    Ya, setuju dengan Hamisah Ardi. Blog yang lain dari lain. Amat unik. Tahniah!

  4. Cikgu Siti masih memasukkan nota dan soalan-soalan latihan berkaitan perumpamaan. Adik-adik tunggu ya..

  5. Unknown says:

    Teringin membina blog seperti ini. Tahniah cikgu!

  6. Tanpa Nama says:

    Sayaguru bahasa arab...insyaallah..blog ini blh saya jadikan contoh...t.kasih.

  7. Unknown says:

    Bolehlah kita berkongsi pendapat tentang maklumat masing-masing. Untuk makluman cikgu saya mengajar Matematik di SK Tan Seri Ghazali Jawi dan blog ini menjadikan saya teruja untuk memiliki blog yang canggih.

  8. Unknown says:

    Tahniah kerana blog yang dibina ini mampu menjadi inspirasi kepada guru yang lain dalam usaha membina blog yang lebih hebat.

  9. Cikgu tak sempat lagi untuk memuat turun bahan baru kerana sibuk sikit. Nanti apabila ada kelapangan, cikgu akan cuba upload bahan yang baru. Terima kasih kerana memberikan komen yang positif.

  10. Unknown says:

    Sesuatu bahan yang bukan sahaja dapat membantu murid sekolah rendah malah merupakan input tambahan kepada saya yang berada di sekolah menengah.

  11. Unknown says:

    Sesuatu bahan yang bukan sahaja dapat membantu murid sekolah rendah malah merupakan input tambahan kepada saya yang berada di sekolah menengah.

  12. Unknown says:

    Terima kasih kerana bahan-bahan yang dimuat dalam blog ni banyak memberi panduan kepada saya yang masih bersekolah di sekolah rendah.

  13. Unknown says:

    Harap perbanyakkan usaha kerana ia dapat membantu anak-anak saya memahami makna perumpamaan. Terima kasih, cikgu.

Leave a Reply